Vialliset tuotteet

Mikäli havaitset tuotteessasi mahdollisen vian, yritä ensin varmistaa ja paikantaa vika oikeaan lähteeseen. Ota sitten sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected] mahdollisimman tarkan vikakuvauksen kanssa, jotta osaamme antaa lisävinkkejä ongelman selvittämiseen.

Huomattavan suuri osa ongelmatilanteista johtuu jostakin muusta kuin viallisesta osasta, ja ne on mahdollista korjata helposti. Jos kuitenkin todetaan, että osa on viallinen, antaa asiakaspalvelumme ohjeet tuotteen maksutonta takuuvaihtoon lähettämistä varten.

Huomioithan, että monien tuotteiden takuuvaihto on mahdollista hoitaa myös suoraan valmistajan kautta. Varsinkin Dell-näyttöjen kohdalla tämä on suositeltavaa, sillä niiden takuupalveluun sisältyy ilmainen nouto ja toimitus suoraan kotiin tai toimistolle.

Takuiden kestot vaihtelevat tuotekohtaisesti, ja ovat nähtävissä tuotesivuilta. Aiheettomista takuupalautuksista pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta 35 euron käsittelymaksun sekä tuotteen vastaanottamisesta ja takaisin lähettämisestä koituvat kustannukset.

Tuotteiden palauttaminen

Verkkokaupastamme tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Se ei kuitenkaan koske seuraavia tuotteita:

  • sinetöidyt ohjelmat, pelit, ääni- tai kuvatallenteet, joiden sinetöity pakkaus on avattu
  • hygieniatuotteet (mm. nappikuulokkeet), joiden pakkaus on avattu
  • asiakkaan tilauksesta valmistetut tai muokatut tuotteet, kuten konepaketit tai kustomoidut kotelot

Asiakas voi menettää palautusoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain määräämissä tapauksissa.

Asiakkaan tulee aina ennen palautuksen tekemistä ottaa sähköpostitse yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected], joka antaa toimintaohjeet tapauskohtaisesti. Jotta tuotteen voi palauttaa, sekä tuotteen että sen pakkauksen kaikkine oheismateriaaleineen tulee olla käyttämättömät ja täysin uudenveroisessa kunnossa. Mikäli näin ei ole, asiakas on vastuussa tuotteelle mahdollisesti koituneesta arvon alentumisesta.

Palautuksen tekeminen on asiakkaalle maksutonta, ja sen voi tehdä joko suoraan varastollemme tai kuljetusliikkeen välityksellä asiakaspalvelumme antamien ohjeiden mukaisesti. Asiakkaan tulee aina varmistaa palautuksen asianmukainen pehmustus ja suojaus kuljetuksen ajaksi.

Näiden ehtojen vastaisesta palautuksesta pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta 35 euron käsittelymaksun sekä tuotteen vastaanottamisesta ja takaisin lähettämisestä koituvat kustannukset.

Palautusoikeus ei koske yritysten nimissä tai yritysten käyttöön tehtyjä tilauksia.